tirsdag, august 20, 2013

Billedkunst - årgang 2013

Jeg har tidligere skrevet om, hvordan vi har introduceret de studerende til at anvende blogs, som deres digitale portfolio. Med baggrund i den succes, vi synes, det har været for de studerende, som har taget ideen til sig, har vi lanceret ideen for et nyt hold på læreruddannelsen i Haderslev og sidst i måneden vil vi også introducere den overfor de lærerstuderende i Esbjerg.

Der er løbet meget vand i åen, siden vi sidst arbejdede med blogs, generelt er de studerende mere dus med online teknologier end tidligere. Men det skaber nogle andre problemstillinger, f.eks. spørgsmålet om, hvilken online resurse man skal benytte (WordPress eller Blogger). Udfra min optik er Blogger (backstage) mere visuelt (drag and drop) opbygget end WordPress, hvor jeg synes, at der er megen tekst (menuer og undermenuer).

Jeg har oprettet en fiktiv lærerstuderende Gitte Gardner på WordPress og vil derfra linke ud til de studerende, der vælger at anvende den. Fra bloggen her vil jeg linke ud til de studerende, som vælger Blogger.

Ingen kommentarer: